štvrtok 6. marca 2014

Iba kozmetika nestačí

Raz mi niekto povedal, že ak by sa našinech ocitol náhle v 16. storočí, umrel by zadusením. Naše pľúca sa už totiž prispôsobili všeličomu, čo vdychujeme s kyslíkom, a čistotu ovzdušia stredoveku by sme nezvládli.
Ktovie, čo je na tom pravdy. Na naše telo však vplýva silný viacboj: ovzdušie, voda, jedlo a kozmetika. Možno si doplniť ďalšie, nielen hmotné veci, ale tým hmotným sa tu teraz hlavne venujem.

Nestačí teda, aby sme na seba patlali zdravé veci, lepšie je aj zdravšie jesť a piť. To, čo dýchame, ovplyvníme len ťažko a možno tak v promile, no keď upravíme stravu a kozmetiku, už sme na tom lepšie, ako keď neupravíme (waw, aká múdra veta!).

Kedysi som mala alergiu na mlieko, konkrétne na mliečnu bielkovinu. Čudovala som sa a pýtam sa lekára, ako je vôbec možné mať alergiu na mlieko. Pozrel sa na mňa s múdrosťou svojich skúsenosti, zdravého sediackeho rozumu a povedal: "Viete, nie ste alergická na mlieko, ale na to, čo tým kravám dávajú žrať."
"Akože, čo im dávajú žrať, však normálne, nejaké seno, na pašu ich vyženú...," prebleslo mi pod zdvihnutým obočím (ľavým).

Stalo sa to ešte predtým, ako mi kamarátka povedala o škodlivosti kozmetiky (nájdete tu). Moja dôverčivosť vtedy dosahovala najvyššie stupne - fakt som verila, že by mi niekto nevyrobil a nepredal otravu.
Postupne som pod vplyvom poznámky MUDr. gastroenteorológa začala čítať zloženie potravín a poriadne tým liezť niektorým členom rodiny na nervy.
Dôverčivosť dostala pohube.
Zúžil sa okruh obchodov, do ktorých chodím a aj okruh potravín, ktoré kupujem, ale neľutujem.

Bola by som nerada, ak by sa toto snaženie degradovalo na honbu za zdravým jedlom, zdravým životným štýlom (dá sa pod tým predstaviť naozaj hocičo). Nie je to tak. Snažím sa len o hľadanie prirodzenosti, kde to ide (nemyslím tým návrat do pohanských čias!),  múdrosti múdrych, overených (ľudí, postupov...). Nemám stres z toho, ak zjem niečo chemicky nadupané, ak v tú chvíľu nebola ina možnosť. Radšej zájdem po kura do slepačej farmy kdesi 35 km severovýchodne raz za čas, než tu do Tesca. A podobne.

Pridávam linky na stránky, ktoré popisujú aditíva v potravinách - je ich však omnoho viac. Chcela by som vás upozorniť na stránky, kde je síce pomenovaný problém, ale riešenie je pomerne šarlatánske - na tie pozor. Nie každý, kto pomenuje trefne problém, ponúkne riešenie, ktoré neublíži.

LINKY:
http://www.sportujeme.sk/ecka-vsetky
http://www.akv.sk/index.php?option=com_content&task=view&id=87&Itemid=34
http://www.viescojes.sk/magazin/aditiva-v-strave/ecka-v-potravinach-bez-kladiva-na-carodejnice/

a vrele odporúčam knihy Doba jedová I, Doba jedová II. Napísali ich odborníci.

A ešte jedna vec - viete, ako plastové obaly na potravinách vplývajú na naše telá? Viete vymenovať, koľko potravín nájdete zabalených v iných ako plastových obaloch?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára