streda 13. novembra 2013

ôsme mydlo - LeVanduľa (úžasné ručne robené prírodné mydlo)


Mám maličkú krstnú dcéru Vandu. Je úžasná (ako inak).
A minule mi milovaný manžel nevdojak (ale možno aj vdojak, lebo on je taká maska, že akoby nič a potom zrazu, že všetko) vymyslel názov pre mydlo, ktoré by bolo zároveň aj jej: LeVanduľa.
Vyrobila som z neho len zopár kúskov, ale predpokladám aj ďalšie série. :-)

Tu je recept zo 700 g tukov:

kokosový tuk (76 v Soapcalc)                            301 g                        43%
olivový olej z výliskov                                       399 g                        57%

NaOH                                                                 103,209 g
namiesto destil. vody zápar (čaj) z levandule    266 g
do tohto roztoku (NaOh a čaj) pridať               0,7 g hodváb Tussah nastrihaný a nechať rozpúšťať cca 1 hod. (občas premiešať)

do stopy pridať, najskôr však vo vodnom (horúcom) kúpeli rozpustiť:
            oleje avokádový                                       10 g
                     ricínový                                             5 g
                     slnečnicový                                      10 g
            med                                                           20 g
a napokon do stopy ešte pridať EO levanduľa (EO=eterický olej, silica zvaný tiež) asi 5 ml.

Mydlovú masu v stope (čiže v konzistencii krupičnej kaše) som rozdelila na dve časti, do väčšej som nepridala nič, len som ju jednoducho vyliala na spodok formy, do menšej som pridala cca 5 ml EO levanduľa, kvietky a lístky sušenej levandule, dobre som premiešala a naliala na mydlovú masu, posypala zvyškom levanduľových lístkov a kvietkov, prikryla papierom na pečenie (aby sa neutváral  nevzhľadný biely povrch) , formu som obalila dekou (dokonca som ju postavila na vyhriaty radiátor) a nechala 24 hod. pracovať.
Po tomto čase sa dalo mydlo v pohode vyklopiť, bolo dosť tvrdé,  a nakrájať. Nakládla som ho na mastný papier na pečenie a nechala sušiť.  Suší sa a suší a teší na 4. december, odkedy sa bude môcť používať (4 týždne sušenia). JUCH! A vonia, z čoho sa tu obaja tešíme - ja nahlas, milovaný manžel potichu...
V našej polici mydlo vonia úžasne - podozrievam výluh (čaj) z levandule, že umocňuje celkovú vôňu. Mňam!


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára