streda 30. januára 2013

Prírodný gél na zuby

Nádhera, môj prvý zubný gél je na svete! Vonia výborne - silno a sviežo, čistí výborne, nuž, nebíčko v papuľke
Nemala som síce všetky potrebné zložky pôvodného receptu, tak som troška improvizovala.

Pôvodný recept:                                                                     Moja obmena (gramáž ostala zachovaná):

A: vodno-glycerínový extrakt z badiánu 43,8 g                    Nemala som, použila som hydrolát                                                                                                  z damacénskej ruže a prevarenú vodu
B: Guarová guma                                       1,7 g
C: Destilovaná alebo minerálna voda      13,2 g                    Nemala som, použila som prevarenú vodu
C: Uhličitan vápenatý (krieda)                   6,6 g                    Nemala som, použila som pleťové masky                                                                                                v prášku z murumuru.sk, ktoré obsahovali
                                                                                                biely íl, sušený ananás, rhassoul, sušený
                                                                                                jogurt, sušené mango
D: EO pepermint                                         0,3 g                   Nemala som, dala som EO čajovník a
                                                                                                citrón
E: Extrakt z grapefruitových jadierok         0,4 g
                                                                                               
Ku receptu som ešte prisypala 1 g sódy bikarbóny - nemá sa používať často, ale gram v celej paste hádam neuškodí (no možno ani nepomôže).
A a B miešať dve minúty, vznikne gél, C a C zmiešať a pridať do gélu, premiešať, pridať D a E. Premiešať. Naplniť do dávkovača.

Recept mám z blogu Evik (tu), dobre si ho prečítajte, Evik napísala aj podrobnejšiu teóriu o tom, aké zložky v paste majú byť - práve toto mi pomohlo pri imrovizácii.

DOPLNENIE: Ak chcete, aby vám pasta aj penila, pridajte do nej vínny kameň. Kúpite napr. tu. Dá sa použiť aj ako ekologický kypriaci prášok. :-)
                                                                                                
                                                                                              

2 komentáre:

  1. na toto se taaké chystám :)

    lejimada.blog.cz

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Držím palce. Ale dávkovač sa mi neosvečil - gél ho upcháva, lebo časti bieleho ílu sa nedajú celkom dobre rozmiešať. Ale práve mi napadlo, že som ten gél som vždy miešala len ručne, možno by to spravil ponorný mixér. :-)))) Kleopetra

    OdpovedaťOdstrániť