streda 24. mája 2017

Nesmierne hydratačná emulzia

Trocha som si bola neistá, čo z tohto experimentu vylezie. Dala som dosť glycerínu, panthenolu a kyseliny hyalurónovej a troška som sa obávala, že si na tvár nanesiem lepkavé čudo. Ale nebolo to tak.
Recept som nevymyslela sama. Ako už to býva - upravila som ho. Znie takto (cca 50 g):
Vodná fáza
5 g glycerín
31 g ružová voda
2 g práškového panthenolu
0,5 g kyseliny hyalurónovej

Olejová fáza
10 g argánového oleja
3 g olivem 1000
3 g ovčieho lanolínu

Fáza chladnutia
0,5 g vit. E
15 kv. EO levanduľa
0,3 g GFecosafe (konzervant)

Dobré rady:
Ak používate spolu s konzervantom týmto aj silice, pridajte tiež vitamín E.

Postup:
Všetko, čo sa bude používať a plniť, vydezinfikovať.
Do glycerínu pridáme najskôr kys. hyalurónovú a panthenol, zamiešame, aby sa v ňom rozptýlili. Až potom nalejeme ružovú vodu - ale nie naraz, postupne, stále miešame. Chvíľku necháme odstáť, aby kyselina hyalurónová napučala.
Potom som rovno do takto pripraveného roztoku pridala olejovú fázu a dala zohrievať spolu do vodného kúpeľa, kým sa olivem a lanolín nerozpustia. Niekto zahrieva fázy zvlášť. SIC!
Potom miešame a miešame, kým sa vytvorí emulzia.
Nakoniec pridáme - postupne - zložky uvedené vo fáze chladnutia.

Táto emulzia bude mať troška inú viskozitu, ako ste zvyknutí - je to pre hyalurónku. Navodzuje tiež pocit miernej lepkavosti.
Ale účinkuje!

Krémovaniu zdar! Nazdar!


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára