streda 24. mája 2017

Nesmierne hydratačná emulzia s vitamínom C


Vzápätí, ako som si namiešala nesmierne hydratačnú emulziu, dočítala som sa o význame vitamínu C pre pleť. Jeho používanie však nie je veľmi jednoduché. Ako písali múdri ľudia, tento vitamín má tendenciu rýchlo oxidovať, a teda strácať účinky. Preto sa na jeho stabilizáciu pridáva vitamín E. Pozor - nepoužívať tento krém v lete cez deň! Téglik by som držala v chlade. Ak by krém v tégliku zmenil farbu, zlikvidovať ho.
Môj farbu nezmenil a zdá sa mi, že je lepší ako nesmierne hydratačná emulzia.Začala som ho používať na noc - ale sa nám oteplilo, juch! - a nesmierne hydratačnú emulziu používam na deň. A fakt mám pocit, že zaberajú. Testujem ich asi mesiac.
Vodná fáza
5 g glycerín
30 g ružová voda
2 g práškového panthenolu
1 g vit. C (kyselina askorbová) v prášku
0,5 g kyseliny hyalurónovej

Olejová fáza
7,5 g argánového oleja
2,5 šípkového oleja 
3 g olivem 1000
3 g ovčieho lanolínu

Fáza chladnutia
0,5 g vit. E
13 kv. EO ruža
2 kv. EO kadidlo
0,3 g GFecosafe alebo cosgard - je to vraj isté (konzervant)

Dobré rady:
Ak používate spolu s konzervantom týmto aj silice, pridajte tiež vitamín E. Pozerám, že vitamín E začína byť multiprospešný. :-)

Postup:
Všetko, čo sa bude používať a plniť, vydezinfikovať.
Do glycerínu pridáme najskôr kys. hyalurónovú a panthenol, zamiešame, aby sa v ňom rozptýlili. Až potom nalejeme ružovú vodu - ale nie naraz, postupne, stále miešame. Chvíľku necháme odstáť, aby kyselina hyalurónová napučala.
Potom do inej nádoby pripravíme olejovú fázu - najlepšie by bolo zohriať ju bez šípkového oleja, ktorý je veľmi háklivý na teploty. Lanolín aj olivem potrebujú na rozpustenie vyše 70 °C, čo by šípkový olej mrzelo. Dáme zohrievať do vodného kúpeľa, kým sa olivem a lanolín nerozpustia.
Potom dáme do vodného kúpeľa vodný roztok.
Vlejeme olejovú fázu do vodnej a miešame a miešame, kým sa vytvorí emulzia.
Nakoniec pridáme šípkový olej (ak sme ho nedali zohrievať) a - postupne - zložky uvedené vo fáze chladnutia.

Táto emulzia bude mať troška inú viskozitu, ako ste zvyknutí - je to pre vyššiu dávku hyalurónky. Navodzuje tiež pocit miernej lepkavosti.
Ale účinkuje!

Krémovaniu zdar! Nazdar!

2 komentáre:

  1. Krásný den, je prosím možné něčím nahradit lanolin? Děkuji Vám a přeji hezký den. Eva

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Dobrý deň, áno. Môžete dať olej alebo rastlinné maslo podľa svojho typu pleti. Nedávala by som kakaové maslo a kokosový olej, lebo pri pravidelnom používaní upchávajú póry.* Ak chcete maslo, použila by som bambucké. Ak olej, tak napr. na normálnu pleť marhuľový alebo mandľový. Na suchú pleť avokádový. Na mastnú pleť z hroznových jadier alebo jojobový. Možností je veľa. :-)

    * Kakaové maslo používam len terapeutický - teda napr. v zmesi s konopným olejom proti ekzému, pričom natieram len postihnutú časť. Kokosový olej používam na tvár frankcionovaný, ale len sem-tam, panenský na natieranie suchých rúk.

    OdpovedaťOdstrániť