piatok 24. apríla 2015

Micelárna voda MICKA

Toť nedávno na návšteve, kde je vodovod sýtený tvrdou vodou z prameňa, som si uvedomila, ako mi sodné mydlo vysušuje pokožku tváre. Ako som sa dočítala - tvrdá voda a mydlo je dvojkombinácia nie príliš láskavá a hýčkavá k pleti, dosť ju vysušuje. Aj keď sa hneď po umytí napatlem kadečím úžasným a výživným, akosi to prestalo byť ono. Pokožka mi vytrvalo dávala najavo, že mám niečo zmeniť.


Akonáhle som pokožke dala zapravdu, zmohla ma okamžitá túžba po náprave. Preto som hľadala a čítala a našla, veni, vedi, vici, MICELÁRNU VODU MICKU. Moje drahé mydlo som nezavrhla, kdeže! V kombinácii s mäkkou vodou nevysušuje až tak mohutne.  No ale však keď sa dá lepšie...
Podstatou micelárnej vody je, laicky povedané, že sa v nej spája vodná zložka, olejová zložka a čistiaca zložka. Čistiacou zložkou je jemný tenzid, napr. cukrový decyl glucoside. Ten na seba viaže vodnú i olejovú zložku, spojí ich - a to vo výrobku, ako aj na pokožke (špina je olejová zložka, tenzid ju spojí s micelárnou vodou na tampóne a odstráni z pokožky).

Okrem tohto základu do micelárnej vody môžeme pridať aj všeličo iné, dáke dobrotky (napr.
aloe vera gél, glycerín, allantoín, kolagén, med, propolis, kyselinu mliečnu alebo citrónovú, ak chceme pH 5,5...). Nebude to plytvanie, pretože nám to na tváričke ostane. Síce troška aj na tampóne, ale len troška. Micelárna voda sa už nezmýva! Ale však zasa môžete aj zmyť, ak chcete.

Podstatným vybavením sú bavlnené tampóny na tvár. Bavlnené a žiadne iné. Tak. Má to svoj význam.
Čo je micelárna voda a ako funguje nájdete aj na tejto stránke. A aj o tých tampónoch tam píšu.

Na návšteve hostitelia nie vždy majú v špajzy malý labák - vlastne nikdy ho nemajú. Našťastie som si so sebou vzala šampón, vyrobila som si ho z decyl glucoside a ešte z jedného tenzidu, bolo v ňom troška oleja a panthenol a kyselina mliečna a dačo ešte. Rozriedila som ho pomerne dosť vodou - predsa len, do šampónu ide oveľa viac % tenzidov ako do MICKY, A potom som naniesla na tampón... Aaaaach, to bolo supeeer! Žiadne ťahanice na lícach! Odporúčam aj na odlíčenie očí - vtedy však do MICKY nepridávajte žiadne silice a dbajte, aby tekutina nevnikla do oka. Predsa len je v nej tenzid.

Recept som našla na stránke www.vert-citron.fr, ale troška som si ho zmenila. :-)

Ružová micelárna voda - ružová MICKA (202,4 g - ak sa pridá silica, bude váha mierne vyššia)
 
90 % ružový hydrolát  180 g 
                 (alebo 85 % hydrolát 170 g a 5 % aloe vera gél 10 g;
                  alebo 80 % hydrolát 160 g a 10 % 20 g glycerín) 
4 % jojobový olej   8 g              (alebo olivový)                                                        
1 % tenzid decyl glucoside   2 g (jemná čistiaca látka, nazývaný aj cukrový tenzid)                            
3 % ricínový olej   6 g                                                      
0,5 % med    1 g                         (nedala som)                                                            
1 % propolis   2 g                       (fakt veľmi jemná konzervácia výrobku, antibakteriálne, antimykotické účinky na pleť)                                                           
0,6 % konzervant nedráždivý    1,2 g      (nedala som, veď je tam propolis, aj tak MICKU nebudem
                                                          kontaminovať prstami)                             
0,1 % kyselina mliečna alebo citrónová       0,2 g    (na zníženie pH, má byť 5,5 - na overenie použite
                                                                             lakmusové papieriky)
10 kv. EO                                (nemusí byť)                                                               
1 % arabská guma      2 g             (proti vráskam)                                                 

Všetky pomôcky a ruky a pracovné prostredie vydezinfikujeme.
V miske metličkou zmiešame glycerín a arabskú gumu, pridáme vodu a aloe vera gél - premiešame. Primiešame med - ak je scukornatený, predtým ho mierne zahrejeme vo vodnom kúpeli. Prikvapkáme oleje, premiešame. Potom tenzid - premiešame. Vtedy vznikne nepriehľadná tekutina a tak je to správne. Potom pridáme kys. mliečnu alebo citrónovú - premiešame. Nakoniec EO.
Nanášame na tampón a krúživými pohybmi jemne zotierame z pokožky nečistoty. Ak treba, použijeme aj viacero tampónov. Pokračujeme dovtedy, kým tampón ostane čistý. Po dokonalom očistení sa nakrémujeme. A potom už len čumíme do zrkadla, aké sme krásne. Fíííí-ha!
:-)

Kleopetra

25.4.2015 POZOROVANIE: Keďže mi odkvaplo raz toľko propolisu, než je v recepte, Micka vonia po propolise. Arabskej gumy som nedala jedno percento, ale o len štvrť, čo je málo. Zdá sa mi, že ten propolis nejak reaguje s decyl glucoside - možno je to množstvom propolisu, keďže je ho priveľa. Propolis sa naviazal na tuk a v nepriehľadnej tekutine teraz plávajú žlté guľôčky, celkovo je farba Micky po nanesení na tampón žltá. Pocit z používania (štyrikrát) nie je zlý, vlastne je super, žiadne sťahovanie pokožky. Micku si po nanesení už nezmývam vodou, ale sa nakrémujem. Nabudúce teda znížim množstvo propolisu a zvýšim arabskej gumy a jeden pokus urobím celkom bez propolisu.

4 komentáre:

  1. Dobrý den,

    zaujal ma recept na micelarnu vodičku ale poprosila by som to v gramoch nevyznám sa ako sa to propočítava na gramy je to ovela jednoduchšie pre mna v gramoch.

    Dakujem

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Dobrý deň, Žaneta, gramy som pridala do receptu.
    Nech sa Vám voda podarí a robí Vám radosť.
    :-)
    Kleopetra

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Dobrý deň prajem,

    V prvom rade Vám chcem poďakovať za výbornú prednášku o tom, ako si vyrobiť domácu (a prospešnú) kozmetiku. Micelárna voda je výborná, používam ju už niekoľko dní a moja pleť je úplne nadšená.

    Chcem si vodu vyrobiť aj doma, no zistila som, že nie je úplne jednoduché nájsť niektoré suroviny. Viete mi prosím odporučiť niektoré spoločnosti, ktoré dodávajú suroviny a zároveň ich máte aj Vy overené?

    Ďakujem,
    Veronika

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Dobrý deň, Veronika, teším sa, že sa Vám prednáška páčila a že ste spokojná s micelárnou vodou. Spoločnosti, od ktorých objednávam, sú tieto: www.pgchem.sk, www.usikovnychruk.sk, www.biorastlinneoleje.sk, www.hanus.sk, www.slownatur.sk.
    :-)
    Nech sa Vám darí.
    Kleopetra

    OdpovedaťOdstrániť