pondelok 23. septembra 2013

PRÍRODNÁ či BIO kozmetika? A na konci prekvapko


Zamýšľala som sa (!) nad tým, ako by som označila svoju kozmetiku - je BIO či PRÍRODNÁ? Neskôr určite uverejním aj názory oficiálnych "študúvaných" vyznajučov - čiže tých, ktorí sa vyznajú.
Viem, že čo iný kraj, to iný mrav (niekedy to človeka zastihne nepripraveného) a teda aj iné certifikáty na označenie kozmetiky. Celkom som z toho mala chaos, ale nakoniec sa vykľulo šidlo z vreca von. A utrafila som si takú akúsi vlastnú poučku.

BIO kozmetika bude taká, ktorá používa iba BIO produkty výhradne BIO pestované - bez škodlivých hnojív, postrekov a inej škodlivej chémie, ako za čias našich predkov spred polovice 19. storočia. Ako je to však možné, trápi moju myseľ - aj keby pestované plody boli v pôde, ktorá nepozná škodlivé chemické hnojivá, ako sa dá zamedziť dažďom, všakovaké pľuhy prinášajúcim? Neviem. Ale vždy lepšie než ponuka kozmetiky v super- a hypermarketoch. Ak som správne pochopila certifikáty - BIO je niečo NAJ.

PRÍRODNÁ bude zasa zrejme taká, ktorá sa pokúša čo najčistejšie plody (a iné) ako ingrediencie pridávať, hoci si je vedomá, že celkom čistá už zrejme nebude. Však tie dažde a vetry...a niekedy aj nejaká tá nie celkom čistá chémia, rozumej napr. konzervanty - PRÍRODNÁ je teda hneď ďalšia NAJ za BIO.

A akáže je teda tá moja kozmetika? Nuž...NAJ-NAJ! Ako všetko, čo urobíme s láskou...
:-)

Drahí moji, keď ste sa prepracovali až sem, mám prekvapko (určite, môžete očakávať nejaké lístky, najmä letecké, do nejakého letoviska teraz zrazu, ale to práve nie je mojím prekvapením) - a síce je ním to, čo na fotke jeden zo super krémov predvída, že recept úžasný vám poskytnem. Pôvodny som našla asi na stránke ekokoza.cz (asi, lebo som si nezapísala a teraz len matne spomínam, hrozné, prepáčte), trošku som ho upravila..

VODNÁ FÁZA
ružový hydrolát                                                      45 g

OLEJOVÁ FÁZA
bambucké maslo                                                      8 g (v pôvodnom recepte bolo kakaové maslo - vraj však upcháva póry, čo moja i tetina pokožka potvrdzuje, ale na druhej strane je super proti ekzémom... a teraz, babo, raď)
oleje - avokádový                                                  10 g
           makadamiový                                              10 g
           mandľový                                                    10 g

EMULGÁTORY
lecitín (granulovaný/tekutý)-mala som granulovaný    2 g
včelí vosk (mala som žltý)                                           5 g
cetylalkohol                                                                 0,98 g (v pôvodnom recepte nebol, ale milujem
                                                                                            ho, podľa doterajších vedomostí nie je škodlivý a spôsobuje, že je krém krásne vláčny... tak šup, sem s ním!)
DOBROTKY
vit. E                                                                           2 g
silice (nie vonné oleje, len čisté, prírodné silice)         palmarosa           20 kvapiek
                                                                                               levanduľa            10 kvapiek
                                                                                               kadidlo                  5 kvapiek

Ohľadom silíc (tiež EO - éterické oleje) plánujem príspevok, tak zatiaľ aspoň v skratke - pri výrobkoch na tvár sa má pridať 1% silíc z celkového objemu hotového výrobku. Niektoré silice môžu spôsobiť alergické reakcie - citliví ľudia by si mali krém vyskúšať najskôr na zápästí. Dôležitý je aj spôsob získavania silíc. A existujú aj falzifikáty...ako pri mnohých veciach.

POSTUP
Namočíme lecitín do ružovej vody na 1 hod. Musí sa rozpustiť. Olejovú fázu rozpustíme s včelím voskom a cetylalkoholom - MAX teplota 75 stupňov C. Rozpustený lecitín v ružovej vode zahrejeme na 50 stupňov C.
MUSÍME POUŽIŤ MIXÉR!!!!!!!!!!!!!!!!! Ručným miešaním sa fázy NIKDY nespoja (aj s mixérom je to chvíľami na pováženie).
Začneme mixovať olejovú fázu, mixujeme, mixujeme. Do nej postupne prilievame vodnú - nemám mixér, ktorý by mal otvor na prilievanie, preto som mixovala, zastavila a priliala, mixovala, zastavila a priliala.... Mixujeme do VYCHLADNUTIA! Je to dôležité, aby sa fázy spojili a ostali spojené. Potom pridáme EO, vit. E.

No a potom sa nestačíme čudovať, keď sa nakrémujeme. Jeeeeej! Mám suchšiu pleť a toto je zatiaľ najlepší krém, aký som si namiešala - hneď vsiakne, nemastí a nemám pocit, že by ma nejaká časť pokožky ťahala. Vôňa je už iba pridaná hodnota, nehovoriac o tom, aké účinky na pleť ma silica kadidlo... veeeeľmi úžasné!




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára