streda 1. mája 2013

Tuhý parfum opojný

Vo výbornej knihe Biokozmetika - 90 receptov pre zdravú krásu od Sophie Macheteau a Vaniny Guet som sa dopracovala k receptu, na ktorý som mala všetky prísady. Hurá, už ho mám aj vyrobený a vyvoniavam si a vyvoniavam... Opojný tuhý parfum s vanilkou, bergamotom a ylang-ylang. Mňam.
Potrebujeme:
15 ml kelímok
9 g bio bambucké maslo
6 g jojobový olej
3 g bio včelí vosk
1 moka lyžička rastlinný glycerín
15 kvapiek bio vanilkový extrakt
3 kvapky EO bergamot
3 kvapky EO ylang-ylang.

Vo vodnom kúpeli rozpustíme maslo, vosk, olej a glycerín (glycerínu pre hydratáciu pokožky v kometike používajte max 20% objemu kelímka, inak bude mať práve opačné účinky - bude si vodu vyťahovať z vašej pokožky). Lepšie je oleje a tuky nepriehriať, preto radšej odoberte nádobu z vodného kúpeľa, keď budú tuky rozpustené tak z 2/3 a nechajte dôjsť vlastným teplom. Keď sa vosk rozpustí, počkáme, kým zmes trochu vychladne (nie veľa, lebo stuhne, ale tak, aby sme mohli vmiešať EO a vanilkový extrakt; EO sa vyparujú nad 65 stupňov). Pridáme vanilkový extrakt, EO, premiešame a nalejeme do kelímka.
Hotovo.
Dovoňania!

26. 7. 2013: parfum voia stále lepšie a lepšie.Trošku preráža aróma včelieho vosku - mala som taký žltý. Síce vôňu včelieho vosku milujem, no trošku by som z nej ubrala.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára