nedeľa 31. marca 2013

AKO som sa vychytila EKO prať, časť tretia a posledná, zato však napínavá


Ako som spomínala v predchádzajúcom článku (tu), čakala som  s výrobou pracieho gélu na dodanie potrebných ingrediencií (aby som sa vyjadrila odborne) z obchodíku eko-eko.sk. Prišli a aj gél je na svete.
Teda obchod eko-eko.sk sa mi dosť páči - nielenže som všetko dostala včas, ale okrem objednanej jednej vzorky pribalili aj ďalšiu, čo si vysoko cením (vždy to signalizuje niečo pekné v prístupe k zákazníkom) a nikdy som sa zatiaľ nepomýlila, keď som ostala takýmto obchodom verná.

Spolu s vecami od nich a podľa receptu Evik (tu) -s  miernou obmenou - som si vyrobila prací gél, konečné množstvo cca 1 liter.
Takto, troška od oka modifikovane:
1. nádoba - vo vodnom kúpeli rozpustiť
sliz 0,5 l (už som mala urobený z mydla s lanolínom, veľmi bol tuhý), ak máte mydlo, tak 50 g (mydlo postrúhať)
destilovaná voda 0,5 l (dala som prevarenú)

2. nádoba - v inej nádobe rozpustiť
v destilovanej vode 0,5 l (dala som prevarenú)
praciu sódu 50 g (alebo pracia sóda 25 g a boraxová náhrada 25 g - môžete skúsiť aj iný pomer)
sódu bikarbonu 2 Pl.
Naliať obsah 2. nádoby do 1. nádoby, premiešať, dať preč z vodného kúpeľa, po vychladnutí (okolo 50 stupňov C) nakvapkať silicu, ja som dala 10 kvapiek, nestačilo to, treba 10 ml silice na 1 liter mydla

POZOROVANIE: dostala som tip od kamarátky, aby som všetko robila v jednom hrnci. Prevarím si teda vodu v hrnci, odstavím plyn. Šupsnem tam odvážené strúhané mydlo, premiešam, takmer okamžite sa rozpustí, pridám navážené ostatné veci. Ako chladne, občas premiešam. Nakoniec, keď je chladnejšie, pridám silice - skúsim 5 ml citrón a 5 ml levanduľa. :-)
UPOZORNENIE: Ak budete mať praciu sódu v prášku, všetko sa dá zmiešať v jednom hrnci. Ak však máte praciu sódu v takých malinkých guličkách, treba ju rozpustiť zvlášť vo vode a až potom pridať do rozpusteného mydla.

Hmota stuhla, nie je gélová, ale ani tuhá. Taký tuhší sliz, povedala  by som. Používam na pranie farebnej bielizne a som veľmi spokojná. Je treba asi 250 ml/pranie, netreba dávať viac.
POZOROVANIE:
Časom sa voda oddeľuje od hmoty, ale nejak mi to nevadí, vodu vždy nalejem aj s hmotou do bubna pred praním.
Ale levanduľu nie je veľmi cítiť, asi som nakvapkala málo...

A čo je napínavé...veď uvidíte, keď si vyrobíte gél a vložíte prvú várku bielizne... :-)

2 komentáre:

  1. Páni, vyrobit si vlastní prostředek na praní, to mě nikdy nenapadlo.... skvělé, díky za návod:-)
    Ajka

    OdpovedaťOdstrániť